Hoe koppel ik Microsoft (Office) 365 aan mijn Directadmin of domeinnaam Print

  • DNS, Office 365, E-mail, Microsoft 365
  • 75

Als u Microsoft (Office) 365 wilt gebruiken op uw domeinnaam voor uw e-mail / ovrige dient u een aantal wijzigen te maken in de DNS.

 

1. Eerst verwijdert u de volgende DNS records:

mail A 1.2.3.4
smtp A 1.2.3.4
imap A 1.2.3.4
domein.nl. MX 10 mail
domein.nl. TXT "v=spf1 a mx ip4:1.1.1.1 ~all"

 

2. Hierna voegt u de volgende TXT en MX records toe:

hieruwdomeinnaam.nl. TXT MS=msXXXXXXXX
hieruwdomeinnaam.nl. TXT "v=spf1 include:spf.protection.outlook.com -all"
autodiscover CNAME autodiscover.outlook.com.
lyncdiscover CNAME webdir.online.lync.com.
sip CNAME sipdir.online.lync.com.
msoid CNAME clientconfig.microsoftonline-p.net.
hieruwdomeinnaam.nl. MX uwdomein.mail.protection.outlook.com.

 

3. Zet de lokale MX server uit, zodat alles via Microsoft (Office) 365 verloopt.

Directadmin ->  "MX records" Haal het vinkje "Lokale mailserver" weg, en kies opslaan.

 

Hierna dient u ook nog SRV records toe te voegen

_sip._tls SRV 100 1 443 sipdir.online.lync.com.
_sipfederationtls._tcp SRV 100 1 5061 sipfed.online.lync.com.

 

Hou er rekening mee dat het tot maximaal 24 uur kan duren voordat wijzigingen van DNS instellingen wereldwijd zijn doorgevoerd. Dit is in verband met de wijze waarop externe systemen dit verwerken. Hierop hebben wij helaas geen invloed. Overigens zie je de wijzigingen wel al ruim binnen 24 uur.

 

 

Belangrijk!

Door eventuele wijzigingen in het aanleveren van de DNS records op de server van Microsoft kan het zijn dat de MX Template gewijzigd moet worden van Office 365 naar Microsoft 365.


Tevens kunnen er problemen veroorzaakt worden wanneer er in de records spaties voorkomen, controleer via het Microsoft 365 beheercentrum of deze spaties gewoon verwijderd kunnen worden of vervangen dienen te worden door een nieuw aangegeven record!
 

 


Was dit antwoord nuttig?

« Terug