Hoe kan ik een e-mailaccount instellen in Outlook 2007? Print

  • 1

In dit artikel wordt uitgelegd hoe in het e-mailprogramma Microsoft Outlook 2007 uw e-mailadres kan worden ingesteld voor het verzenden en ontvangen van e-mails.

 

Stap 1. Kies voor de optie Accountinstellingen.

  1. Open het programma Microsoft Outlook 2007.
  2. Klik in de menubalk op Extra en selecteer Accountinstellingen.

Stap 2. Venster beheer e-mailaccounts

Er verschijnt een venster waarin u de accountinstellingen van uw huidige e-mailaccounts kunt bekijken.

Klik onder het tabblad E-mail op de knop “Nieuw…”

 

Stap 3. Kies voor Microsoft Exchange, POP3, IMAP of HTTP

Er verschijnt een venster Nieuwe e-mailaccount toevoegen waarbij u de E-mailservice moet aangeven.

  1. Klik op de vetgedrukte tekst Microsoft Exchange, POP3, IMAP of HTTP.
  2. Klik op de knop Volgende.

 

Stap 4. Kies voor Serverinstellingen of extra servertypen handmatig configureren

Er verschijnt een venster waarbij gekozen kan worden voor een automatische of handmatige accountconfiguratie.

  1. Vink het vakje Serverinstellingen of extra servertypen handmatig configureren aan.
  2. Klik op de knop Volgende.

 

Stap 5. Kies voor “Internet e-mail”

Er verschijnt een venster waarbij de e-mailservice moet worden gekozen.

  1. Klik op Internet-mail.
  2. Klik op de knop Volgende.

 

Stap 6. Vul de e-mailaccount instellingen in

Er verschijnt een venster waarbij de instellingen voor internet e-mail moeten worden opgegeven.

Naam:
Geef hier uw naam of naam van uw organisatie op. Ontvangers van uw email zullen deze naam zien als afzender.
E-mailadres:
Geef hier het email adres op van uw account dat u heeft opgegeven tijdens het aanmaken van uw email account.
Server voor inkomende e-mail:
Geef hier de naam van de inkomende email server op. Dit is vrijwel altijd uw domeinnaam met daarvoor pop., bijvoorbeeld pop.uw-bedrijf.nl.
Server voor uitgaande e-mail (SMTP):
Geef hier de naam van de uitgaande email server op. Dit is vrijwel altijd uw domeinnaam met daarvoor smtp., bijvoorbeeld smtp.uw-bedrijf.nl
Gebruikersnaam:
Vul hier de gebruikersnaam in die bij het aanmaken van uw email account heeft opgegeven. Uw gebruikersnaam is hetzelfde als uw email adres.
Wachtwoord:
Vul het wachtwoord in die u bij het aanmaken van uw email account heeft opgegeven. Het wachtwoord is hoofdlettergevoelig.
 
 
 

 

Stap 7. Stel verificatie voor SMTP in

  1. Klik op de knop Meer instellingen….
  2. Klik op het tabblad Server voor uitgaande e-mail.
  3. Vink Voor de server uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist aan.
  4. Zorg dat Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail ook is aangeklikt.

 

 

Stap 8. Wijzig poortnummer voor de uitgaande email (Optioneel).

 

Alhoewel het standaard poortnummer voor SMTP poort 25 is, wordt deze door een aantal ISP's geblokkeerd waardoor geen mail verzonden kan worden. Daarom raden wij u aan om poort 2525 als alternatief te gebruiken.

  1. Klik op het tabblad Geavanceerd
  2. Typ bij Uitgaande e-mail (SMTP) het poortnummer 2525 in.
  3. Klik vervolgens op de knop: OK.

 

Stap 9. Accountinstellingen testen

Microsoft Outlook 2007 biedt de mogelijkheid om uw accountinstellingen te testen. Outlook zal tijdens deze test proberen een verbinding te maken met de inkomende- en uitgaande mailserver en hierbij proberen mail op te halen en een testbericht te versturen.

  1. Klik op Accountinstellingen testen….
  2. Mocht er iets mis gaan dan kunt u op het tabblad Fouten klikken om na te gaan wat er mis ging.
  3. Klik op Sluiten.

 

Stap 10. Klik op de knop Voltooien

  1. Klik op Volgende.
  2. Er verschijnt een venster waarin wordt aangegeven dat de procedure is voltooid. Klik op de knop Voltooien.

 

 


Was dit antwoord nuttig?

« Terug