Hoe je je e-mail kunt instellen in Microsoft Outlook 2019, 2021, 2024 en 365

 

  1. Kies voor de optie Accountinstellingen:

    • Open Microsoft Outlook.

    • Klik in de menubalk op "Bestand" en selecteer "Accountinstellingen" en vervolgens "Accountinstellingen".

  2. Venster beheer e-mailaccounts:

    • Er verschijnt een venster waarin je de accountinstellingen van je huidige e-mailaccounts kunt bekijken.

    • Klik onder het tabblad "E-mail" op de knop “Nieuw...”.

  3. Kies voor Microsoft Exchange of IMAP:

    • Er verschijnt een venster "Nieuwe e-mailaccount toevoegen" waarbij je de e-mailservice moet aangeven.

    • Selecteer "Microsoft Exchange of IMAP" en klik op de knop "Volgende".

  4. Kies voor Serverinstellingen of extra servertypen handmatig configureren:

    • Er verschijnt een venster waarbij gekozen kan worden voor een automatische of handmatige accountconfiguratie.

    • Vink het vakje "Serverinstellingen of extra servertypen handmatig configureren" aan en klik op de knop "Volgende".

  5. Kies voor “Internet e-mail”:

    • Er verschijnt een venster waarbij de e-mailservice moet worden gekozen.

    • Klik op "Internet-e-mail" en vervolgens op de knop "Volgende".

  6. Vul de e-mailaccount instellingen in:

    • Er verschijnt een venster waarbij de instellingen voor internet e-mail moeten worden opgegeven:

      • Naam: Vul je naam of de naam van je organisatie in. Ontvangers van je e-mails zullen deze naam zien als afzender.

      • E-mailadres: Vul het e-mailadres in van het account dat je hebt aangemaakt.

      • Server voor inkomende e-mail (IMAP): mail.jouwprovider.nl (bijvoorbeeld mail.uw-bedrijf.nl).

      • Server voor uitgaande e-mail (SMTP): mail.jouwprovider.nl (bijvoorbeeld mail.uw-bedrijf.nl).

      • Gebruikersnaam: Vul de gebruikersnaam in die je hebt opgegeven tijdens het aanmaken van je e-mailaccount (meestal je e-mailadres).

      • Wachtwoord: Vul het wachtwoord in dat je hebt opgegeven. Dit wachtwoord is hoofdlettergevoelig.

  7. Stel verificatie voor SMTP in:

    • Klik op de knop "Meer instellingen...".

    • Klik op het tabblad "Server voor uitgaande e-mail".

    • Vink het vakje "Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist" aan.

    • Zorg ervoor dat "Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail" ook is aangevinkt.

  8. Wijzig poortnummer voor de uitgaande e-mail (Optioneel):

    • Klik op het tabblad "Geavanceerd".

    • Typ bij "Uitgaande e-mail (SMTP)" het poortnummer 465 in.

    • Klik op "OK".

  9. Accountinstellingen testen:

    • Microsoft Outlook biedt de mogelijkheid om je accountinstellingen te testen.

    • Klik op "Accountinstellingen testen...".

    • Als er iets misgaat, kun je op het tabblad "Fouten" klikken om na te gaan wat er mis ging.

    • Klik op "Sluiten".

  10. Klik op de knop Voltooien:

    • Klik op "Volgende".

    • Er verschijnt een venster waarin wordt aangegeven dat de procedure is voltooid.

    • Klik op de knop "Voltooien".

 

Met deze stappen moet je e-mailaccount goed functioneren in Microsoft Outlook 2019, 2021, 2024 en 365. Laat me weten als je verder nog vragen hebt of als ik je ergens anders mee kan helpen!

 

 

  • 712 gebruikers vonden dit artikel nuttig
  • Outlook, Mail instellingen, Microsoft Office
Was dit antwoord nuttig?

Gerelateerde artikelen

SpamAssassin

Bescherming tegen spam met SpamAssassin SpamAssassin is een open source computerprogramma voor...

Hoe kan ik een e-mailaccount instellen in Outlook 2007?

In dit artikel wordt uitgelegd hoe in het e-mailprogramma Microsoft Outlook 2007 uw e-mailadres...

Universele uitgaande mailserver instellingen

Ken je het probleem? Je hebt een laptop en je wilt mail versturen. Thuis werkt het...

Hoe maak je een e-mailaccount aan in DirectAdmin.

  Hoe maak je een e-mailaccount aan in DirectAdmin Het aanmaken van een e-mailaccount in...

Hoe maak ik een E-mail Forwarding aan?

Zodra u bent ingelogd kunt u onder 'E-mail Management' op 'Forwarders' klikken....